Monday, January 22, 2007

Skiën !!!

En dan eindelijk na meer dan 3 jaar ging het gebeuren. Mijn vriendin Annemarie en ik zijn een dagje gaan skiën. We vertrokken zaterdag rond vijf uur, na een dinerstop onderweg kwamen rond half elf aan in ons motel in Lake Tahoe. De volgende ochtend zaten we met zenuwen aan ons ontbijt. Daarna op naar het skigebied (Sierra at Tahoe). Er stond een ijskoude wind, dus het besluit was snel genomen om heatpacks voor onze schoenen en handschoenen te kopen (blijven de hele dag lekker warm !). En toen moesten we dus echt in het liftje omhoog naar de eerste (een gemakkelijke natuurlijk !) piste. Maar het ging goed, bij het uitstappen uit de lift zijn we niet gevallen, dus dat hadden we al overleefd ! De rest ging gelukkig ook goed, het viel ons toch nog mee dat we het niet verleerd waren..... Na de lunch ging het bij mij minder goed, pijn aan de benen en vooral mijn tenen (volgens mij waren de schoenen te klein, goed excuus !). Maar met Annemarie ging het juist beter. Terwijl ik op de veilige groene bleef, durfde zij zelfs een aantal blauwe shortcuts te doen, en ik kan je zeggen dat die toch wel steil zijn ! Daarna met een warme chocomel de auto in op weg naar huis.

Het is nu de 'day after' en ik kan nog net lopen, ik weet nu weer precies waar de spieren in mijn benen zitten !!











No comments: