Thursday, August 23, 2007

Oahu

En toen waren we op Oahu. Op de eerste foto zie je de stad Honolulu met links de krater Diamond Head. De eerste indruk van Honolulu was niet zo heel goed, we zagen alleen maar winkels en ontzettend veel toeristen, wat een verschil met Big Island, waar we niet veel toeristen zagen. Maar na een goede nachtrust zag het de dag erna niet veel anders uit, hahaha ! We besloten om maar meteen een drukbezochte attraktie te doen, Pearl Harbor. Je gaat dan met een boot naar het Memorial (tweede foto) toe. Maar we moesten wel 2 uur wachten voordat we konden vertrekken. Gelukkig was er nog meer te zien, zoals o.a. de onderzeeboot Bowfin (derde en vierde foto). Nadat we alles hadden gezien besloten we om de stad uit te rijden. Er ging een weg noordelijk langs de kust, die zijn we afgereden. Onderweg zagen we mooie witte stranden en blauwe zee (zie foto 5).
De volgende dag wilde Maurice naar de Diamond Head. Je kunt die helemaal omhoog lopen en dan heb je boven een mooi uitzicht, dus dat heeft hij effe gedaan. Op de foto zie je ook de foto van 7 jaar geleden.
En natuurlijk moesten we ook een keer zwemmen bij het beroemde Waikiki beach (foto 8). Waar natuurlijk ook een foto van het beeld van de surfer niet kon ontbreken (zie de negende en tiende foto). De volgende dag zijn we naar de Dole plantation geweest, bekend van de ananas. Daar hebben we de botanische tuin bezocht met allerlei mooie bloemen, bananenbomen, papayabomen, etc. Verder hebben we nog een ritje gemaakt met het treintje door de ananasvelden (foto 11 en 12).
Na nog een ochtendje snorkelen moesten we 's avonds natuurlijk foto's maken van vader en zoon in hun nieuwe outfit (zie foto 13 en 14) !!! En toen was het alweer de laatste dag van de vakantie. We besloten om nog een laatste keer naar de beach te gaan. En dit keer vonden we een heel mooi strand (foto's 15 en 16). Nog een paar foto's van de zonsondergang maken en dan naar het vliegveld.
Al met al was het een wereld van verschil met 7 jaar geleden, maar of je nu met z'n tweeen bent of met vijf, Hawaii blijft even mooi !! Alleen al dat zand he ........... !

4 comments:

Anonymous said...

Prachtige foto's! Het zou me bijna weer kunnen overtuigen toch nog es naar Hawaii terug te gaan. Misschien binnen een paar jaar.

Wow, dat is een paradijs op Aarde! genoeg scrapfoto's tot de volgende vakantie, zo te zien!!!

Was het hotel ook oke?
En zo te zien heeft Maurice ook weer national parken kunnen bezoeken, zelfs in Hawaii!

Liefs,
Christa

Annelica said...

Wow wat een prachtige foto's! Hawaii, staat zeker nog op mijn verlanglijstje...

Anonymous said...

O wat prachtig zeg, zou er gewoon naar toe willen.Mooi foto's trouwens.